Klachtenregeling
Als NVPA-therapeut houd ik me aan de klachtenregeling conform de nieuwe wetgeving Wkkgz, die vanaf 1 januari 2017 van kracht is. Ik ben aangesloten bij de Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg (SCAG), die zorgdraagt voor klachten- en geschillenregeling.
Mocht u niet tevreden zijn dan kunt u de volgende procedure volgen:
- Neem telefonisch of per mail contact met mij op. We kunnen dan samen uw klacht bespreken en een passende oplossing vinden.
- Als we er niet uit komen kunt u contact opnemen met mijn beroepsvereniging Het NVPA. De beroepsvereniging bespreekt met u de ontstane situatie en geeft aan welke mogelijkheden er zijn. Dit gesprek is vertrouwelijk.
- Wanneer u een klacht wilt indienen, kunt u het klachten-informatieformulier invullen https://nvpa.org/content/een-klacht-indienen-1. Dit formulier is strikt vertrouwelijk en wordt alleen gebruikt om de klachtenfunctionaris en/of de geschilleninstantie SCAG te informeren. In dit formulier kunt u uw gegevens invullen en uw klacht omschrijven.
- Alleen met uw toestemming wordt uw klacht doorgestuurd naar de coördinator van de poule van onafhankelijke klachtenfunctionarissen.
Dat zijn allen professionals met wie u uw klacht kunt bespreken en van wie u een advies krijgt wat te doen met uw klacht.